tiistaina, heinäkuuta 14, 2009

Kirpputorilöytöjä

Viime viikkoina olen tehnyt mukavia löytöjä kirpputoreilta. Erityisesti olen kiinnostunut kaikenlaisista hyväkuntoisista tekstiileistä, joita voi uusiokäyttää. Nenäliinoista ja pikkuliinoista voi askarrella nukkekodin verhoja, liinoja ja mattoja. Tänä kesänä olen etsinyt erityisesti hinta-laatusuhteeltaan kohtuullisia pitsilakanoita ja -tyynyliinoja. Minulla oli tarkoituksena ommella niistä leikkimökkiin uudet verhot, mutta sitten kävikin niin, että kirppisreissulla löytyi valmis pitsikappa, josta sai vielä helpommin leikkimökin verhot.

Vanhoissa kodin tekstiileissä ihmetyttää ja ilahduttaa aina se, kuinka huolella ne on ommeltu kaikkia yksityiskohtia myöten.


Kaunis pikkuliina ja Kesäkukka-sarjan lautanen:


Kesälukemista:


Esikoinen on kiinnostunut kaikista lemmikkieläimistä. Näistä kirjoista on paljon iloa eläinrakkaalle lukutoukalle:


Iso pussillinen legoja:

4 kommenttia:

Gatto999 kirjoitti...

I love lego !...

Ciao from Italy
:)

Niina kirjoitti...

ITsekin olen tänä kesänä hipeltänyt kirppareilla pitsireunaisia tyynyliinoja ihan tyynyliinakäyttöön. Vielä en ole löytänyt yhdistelmää, jossa kohtuullinen hinta kohtaa laadun. Mutta sinä olet löytänyt ihania!

kio kirjoitti...

tuo liina on käsin nyplätty. arvokas!

Anonyymi kirjoitti...

Ihania pitsejä! Jos tuo yksi noista on lakana niin mulla on ihan samanlaisia 2 kpl,jotka päätyivät keittiöön verhoiksi :)
Oikeastaan tietojen etsiminen pitseistä minut tänne ajoikin..Googletin yrittäessäni etsiä nypläyksen ja virkkauksen eroa..ja sen mistä sen tietää milloin on kyse mistäkin.Ja ylipäänsä käsintehty vai koneella..Oiskohan sulla tietoa? :) Ihmettelen sitä http://virvatulentaika.blogspot.com/
tuolla.