sunnuntaina, syyskuuta 17, 2006

Neulomistauko

Loppuviikon ajan olen ollut lähestulkoon neulomatta, mikä on uskomattoman vaikeaa. Olen tottunut neulomaan lähes aina kun on hetkikin aikaa: aamiaisella, lehtiä lukiessani, televisiota katsellessani, lasten leikkiä seuratessa, bussissa, autossa, erilaisissa odotustilanteissa. Lisäksi minulla on kesken erilaisiin neulomishetkiin sopivia töitä, jotta kaikki neulomisaika tulee käytettyä hyödyksi. Ensimmäisenä neulomiskieltopäivänä minulla oli ihan vieroitusoireita: otin neuleen käteeni ja muistin vasta sitten että tämähän on kielletty juttu enkä osannut keksiä neulomisen tilalle oikein mitään tekemistä.

Miksikö sitten olen neulomistauossa tai jopa -kiellossa? Sairastin lievän flunssan, johon liittyi kamalat lihassäryt ja ilmeisesti siihen ja kroonisesti vähän jumissa oleviin hartioihin liittyen yläselästä toinen puoli meni oikein kunnolla jumiin niin, että syvään hengittäminenkin teki kipeää. Tänään on tuntunut siltä, että lääkkeet vihdoin tepsivät, mutta voihan olla, että ne vain vievät kivun pois.

Ja kuten tällaiseen tilanteeseen kuuluu, olen mielessäni luvannut ja vannonut, että kunhan vain saan tämän kivun pois, alan käydä säännöllisesti kuntosalilla, jumpata kotonakin ja heti huomenaamuna soitan (puolisen vuotta aiottuani) työfysioterapeutin katsomaan työpisteeni ergonomiset olosuhteet neulojan hartioille ja selälle sopivammaksi.

Mitä neuloja sitten tekee, kun ei voi neuloa? Järjestää neulekirjastoaan ja lankavarastoaan, kerii vyyhdellä olevia lankoja keriksi, tekee neulontasuunnitelmia, ompelee nappeja ja päättelee langanpäitä niistä töistä, joista se on jäänyt tekemättä. Ja toivoo kovasti, että jo huomenna voisi taas neuloa.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Pikaista paranemista! Minä teloin pari vuotta sitten peukaloni ja sekin oli tuskaa, viikko sairaslomaa eikä voi edes neuloa!

TuuliS kirjoitti...

Mikä painajainen, ei SAA neuloa! No, ehkä saat paikat kuntoon ja langat järjestykseen. Pikaista paranemista!

Tanja kirjoitti...

Kiitoksia myötätunnosta :-) Nyt alkaa olo olla jo parempi ja olen uskaltanut jo neuloakin mutta kyllä hartialihakset vieläkin muistuttavat olemassaolostaan.

vattumato kirjoitti...

AUTS!!! Itselläni on ollut pari kertaa jännitysniska ja niistä olen oppinut jonkin verran, että en päästä niskoja niin huonoon jamaan. Kamalinta kipujen lisäksi on varmasti sulla ollut tuo neulomiskielto. Hyvää tekemistä olet kuitenkin tilalle keksinyt. Noille kuin ei yleensä jää neulomiselta aikaa;o)