keskiviikkona, maaliskuuta 26, 2008

Hernepussi


Pojalle nousi eilisiltana korkea kuume ja niinpä olen ollut tämän päivän kotosalla. Ei oikeastaan ole hirveästi harmittanut, kun ulkona on talven pahin lumimyräkkä. Lapsen kanssa ollaan puuhailtu kaikessa rauhassa sitä mitä potilas on jaksanut ja halunnut ja lapsen nukkuessa olen katsonut telkkarista hömppää ja tehnyt käsitöitä.

Huomenna tapaan pitkästä aikaa äitiyslomalla olevan työkaverini, jonka puolivuotiaalle tytölle ompelin hernepussin. Ajattelin, että on käytännöllistä, jos lelun voi välillä pestäkin, joten varsinainen hernepussi on sisällä ja tuo ulkokuorena oleva kissapussi on tarrakiinnitteinen ja näin ollen helposti irrotettavissa pesuun. Kissa on applikoitu tyttäreni piirtämän kuvan pohjalta.

Mikähän muuten mahtaa olla vikana, kun applikoitu kuvio tahtoo aina vähän aaltoilla? Palttinasidoksisen puuvillakankaan tapauksessa kuprut talttuvat silitysraudalla, mutta miten ihmeessä applikoidaan siististi trikoolle?

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Laita alle irtirevittävää tukikangasta, niin kupruilu häviää ... tai ainakin vähenee...

Stricker kirjoitti...

Mukavaa loppuraskautta! Virkatusta peitosta tulee iiiihana! Minäkin olen kuolannut blogeista ja räveltäjistä samantyylisiä ja alan kohta kaivelemaan sopivia lankoja.

Anonyymi kirjoitti...

Hei, minä olen saksassa. my daughter received a "hernepussi" as present. what is it? How do you use it?