sunnuntaina, marraskuuta 11, 2007

Kolmen vuoden huivi


Aloitin tämän huivin neulomisen miehelleni kaksi vuotta sitten ennen isänpäivää, mutta kuinkas ollakaan huivi ei valmistunut tuolloin eikä vielä viime vuonnakaan, mutta tänä vuonna tuli sitten valmiiksi. Isänpäivälahjaksi sitä en kehdannut sentään antaa, vaikka alkuperäisenä ajatuksena kaksi vuotta sitten saattoikin olla isänpäivälahja.

Lanka on Novitan Alpacaa, joka tuntui vähän kutittavalta minunkin kaulaa vasten, ja muu perhe taitaa olla herkkähipiäisempää kuin minä, joten vähän jännään, pääseekö huivi käyttöön. Ensin tosin pitäisi talvenkin tulla - muu perhe ei tarvitse villavaatetta ennen kuin paukkupakkasilla, kun minä vilukissa hiippailen kesät talvet villasukissa. Ihanan pehmeää lankaa tuo Novitankin alpakkalanka on.



Ohje: Interlocking Balloons, Scarf Style
Lanka: Novita Alpaca, 220 g

Puikot: Addin pyöröt nro 4 (tai 4,5)

3 kommenttia:

Marja Kyy kirjoitti...

Viivähtämisestä huolimatta lopputulos on vähintäänkin mallikelpoinen! Lisäpojoja rapsahtaa UFOn selättämisestä. Tolkusti tehty! :)

Nasti kirjoitti...

Parempi myöhään jne...! Tuota samaista huivia olen myös kirjassa sillä silmällä vilkuillut. Kaunis on!

Anonyymi kirjoitti...

Hih, hauska kuulla, että muillakin on monen vuoden projekteja. Mulla yksi joululahjaisänpäiväsaunatakki edelleen kesken.
Ja joo, on se vaikea arvata, milloin se maanpinta syksyllä jäätyy, minä kyllä pelkäsin, että omat sipulit jäävät istuttamatta.